Equipo del proyecto PQ15 Cataluña

Comisaria general
Bibiana Puigdefàbregas

Comisaria de la Sección Países y Regiones
Montse Amenós

Soporte al comisariado
Jordi Fondevila

Coordinación general
Marc Chornet

Diseño de estands
Ignasi Cristià

Diseño gráfico
Jaume Roure Gilibert

Diseño y desarrollo del Catálogo Web
Xavier Colomer
Jordi Espuny

Grabación y edición audiovisual
Alfonso Ferri

Coordinación general de la Sección Países y Regiones y soporte general a la gestión
Montse Prat

 

Institut del Teatre

Gerente
Jordi Roig i Vinyals

Directora de Servicios Culturales
Ma. Mercè Saumell Vergés

Dirección de la Escola Superior d’Art Dramàtic
Anna Estrada Verdaguer, Directora pedagógica
Mercè Mariné Ferré, Directora académica

Prensa y comunicación
Jordi Aubach

Producción
Maria Guillén

 

Organiza y produce

Institut del Teatre

 

Colabora

Institut Ramón Llull

Universitat politècnica de Catalunya

Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona

BAF - Innovació i creativitat audiovisual

ALFONSO FERRI

Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra i en Direccio i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. També ha cursat la fase lectiva Doctorat en Arts Escèniques per la UAB.

En l'àmbit de la direcció escènica destaquen alguns muntatges seus com “No obstant això...” (producció del Teatre Nacional de Catalunya, 2015, dramatúrgia pròpia basada en textos de Josep Maria Muñoz Pujol) o “Hamlet” de Shakespeare (producció de la Sala Atrium de Barcelona,

2014). Ha estrenat textos de diferents dramaturgs catalans com “La Partida o Coctel de Gambes” d'Albert Mestres (La Seca – Espai Brossa, 2013), “Flors Carnívores” d'Anna Maria Ricard (Cicle Atrium Lab, Teatre Tantarantana i Círcol Maldà de Barcelona) o “MontSSerrat” de Beth Escude (Sala Atrium i Teatre Bartrina de Reus).

Ha produït, ideat i dirigit nombrosos actes institucionals com La Nit de Santa Llúcia 2013, La Festa de les Lletres Catalanes per a Òmnium Cultural que, a la vegada, estrenava el nou Teatre Tarragona (desembre 2012), “El Somni d'August” de la Fundació Privada Mútua Catalana (març 2014), o “La Constitució del Comitè d'Honor dels Jocs Mediterranis 2017” amb la presidència de S.M. El Rey (març 2015).

En el terreny de la gestió i producció d'arts escèniques, ha estat director artístic/programador del Teatre Magatzem de Tarragona (temporades 2005 i 2006). És responsable de Marlia Produccions s.l. des de l'any 2011.

Ha estat ajudant de direcció de Xicu Masó, Magda Puyo o Albert Mestres. Ajudant d’escenografia de Ramon Simó. Va escriure els textos del catàleg de la participació espanyola a la Quadriennal d’Escenografia de Praga 2011. En l'àmbit de la docència, s'ha especialitzat en el treball actoral amb cantants.

BIBIANA PUIGDEFÀBREGAS I SAGRISTÀ

Licenciada en arte dramático, especialidad de escenografía, por el Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona, y ha cursado estudios de arquitectura en la Universitat Politècnica de Catalunya.

Trabaja desde 1998 como escenógrafa profesional.

Desde el año 2007 forma parte del equipo docente del Institut del Teatre y actualmente dirige la especialidad de Escenografía de la ESAD.

Como escenógrafa, ha trabajado en varios espectáculos dirigidos por Àlex Rigola: La màquina d’aigua (festival de Sitges 1999), Un cop baix (festival de Sitges 2000), Titus Andrònic (festival Grec 2000), Woyzeck (Teatre Romea 2001), Suzuki I i II (Teatre Lliure 2001), El Cancionero de Palacio (Festival de Perelada, 2003), Glengarri Glen Ross (Teatre Lliure 2003, nominada al premio Butaca), Santa Joana dels escorxadors (Teatre Grec 2004), Ricard III (Festival de Teatro Clássico de Almagro 2005), European House (Teatre Lliure 2005, premio Butaca 2007), y por último Der fliegende Holländer (Gran Teatre del Liceu 2007).

Ha trabajado con el director de escena Ramón Simó y ha firmado escenografías de Calígula (2004), Fuente Ovejuna (2005), Arcàdia (2007), o La Dama de Reus (2008), todas ellas estrenadas en el Teatre Nacional de Catalunya.

Para la autora y directora Carol López ha hecho las escenografías de Germanes (La Villarroel 2008, nominada a Premios Max 2009), Boulevard (La Villarroel 2009), Tres dones i un llop (La Villarroel 2010), o Cosi fun tutte (Gran Teatre del Liceu 2012). Y con el director Xicu Masó ha hecho las de los espectáculos de L’aigua (Terrassa 2007), L’home dels coixins (Teatre Lliure 2009) o Petits crims conjugals (Poliorama 2011).

Ha colaborado con directores de escena como Josep Maria Mestres, Magda Puyo, Rafel Duràn, Mario Gas o Sven Eric Bechtolf haciendo las escenografías de algunos de sus montajes.

Además de la actividad docente continuada en el Institut del Teatre, ha sido invitada a dar cursos de escenografía en lugares como El Teatro San Martín de Buenos Aires (2006) o la Universidad del País Vasco (2007, 2008, 2010 y 2011).

IGNASI CRISTIÀ

Cambrils, 1969

Licenciado en Arte Dramático, especialización Escenografía (premio extraordinario, 1990) y licenciado en Arte Dramático, especialización Dirección Escénica (1993). Estudios de canto en el Conservatorio Profesional de Música del Liceu y componente del grupo de ópera POLS (Barcelona, 1997-1999) y refuerzo del Coro del Gran Teatre del Liceu en “Lohengrin” de Richard Wagner (Barcelona, 1993) y “La Damnation de Faust” de Héctor Berlioz (Barcelona, 1998).

Autor de escenografías para teatro, de las cuales destacan, entre otras, los diseños para la producción del ballet “La fille mal gardée” en el Teatro de la Ópera de Wroclaw (Polonia, 1991); escenografía para la obra “Amores difíciles”, coproducción teatral del Ministerio de Cultura de España y el Festival de Teatro Iberoamericano (Colombia, 1997); “Romy and July, barbacoa pasional”, diseño de la escenografía para el montaje de danza de Metros Companyia de Dansa y Gran Teatre del Liceu en el Festival de Teatre Grec de Barcelona y el Teatre Poliorama, Premio Nacional de Danza 1998; y el diseño de la escenografía para el espectáculo “August, el poder de la màscara” para el festival Tarraco Viva (Tarragona, 2014).

Dentro del ámbito de proyectos museográficos relacionados con el patrimonio arqueológico y las bellas artes, cabe destacar la participación en el equipo que diseñó el “Museo de la Cultura del Vino Dinastía Vivanco”, museo de nueva planta que expone colecciones de patrimonio etnográfico, arqueología y arte (Briones, La Rioja, 2004); “Viaje al mundo de las sombras” y “Héroes y dioses”, diseño de dos exposiciones sobre el mundo de las marionetas de sombras en oriente y la tradición en China de las representaciones con marionetas de distintas tipologías para diferentes ciudades del estado español, Fundación “la Caixa” (2004-2006); diseño de la exposición “El imperio olvidado”, exposición temporal a partir de la reunión de distintas colecciones del imperio persa procedentes del British Museum, Musée du Louvre y Museo Nacional de Irán en el CaixaForum (Barcelona, 2006); diseño de la exposición “Por bruja y hechicera, la caza de brujas en Cataluña” en el Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2007); diseño de la exposición itinerante “Gargallo en su museo” para la Fundación “la Caixa” en diferentes ciudades españolas (2007-2009); “Sibil·la: cant, mite i tradició”, diseño de la exposición sobre el auto sacramental del canto de la Sibila para la Fundación “Sa Nostra” (Palma de Mallorca, 2008); diseño de la exposición “Princesas de tierras lejanas” en el Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2009) y Museo Nacional de Hungría (Budapest 2010); “Romanorum vita, una historia de Roma”, diseño de la exposición itinerante y dirección artística de los audiovisuales, exposición sobre la vida cotidiana en el imperio romano; “Los ballets rusos de Diaghilev, cuando el arte baila con la música”, diseño de la exposición y dirección artística del audiovisual, exposición sobre la figura de Sergei Diaghilev y los ballets rusos, colección procedente del Victoria & Albert Museum de Londres, CaixaForum Barcelona y Madrid, Fundación “la Caixa” (2011-2012); “Pompeya, catástrofe bajo el Vesubio” en el Canal Isabel II Gestión, presentada con Mediapro (2013); “Historias de Tocador” en el Museu d’Arqueologia de Catalunya, premio “Auriga a la mejor exposición del mundo antiguo 2013”); diseñador de la exposición “Georges Méliès. La magia del cine” para los CaixaForum de Barcelona, Madrid, Tarragona, Palma, Girona, Lleida y Zaragoza (2013-2017). Renovación de las salas de arte moderno del Museu Nacional d’Art de Catalunya (2014), diseñador de la exposición “Animales y faraones. El reino animal en el antiguo Egipto” en el CaixaForum de Madrid y Barcelona (2015).

En el campo de proyectos museográficos vinculados a la historia y la antropología, cabe destacar el “Gernikako Bakearen Museoa”, Museo de la Paz de Gernika (Gernika-Lumo, 2003); el diseño de la exposición “Cátaros y trovadores. Occitania y Cataluña: renacimiento y futuro” en el Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2003); Museo Memorial del Exilio, diseño de la exposición permanente (La Jonquera, 2007); diseño y producción de la exposición “Spoliés! L’«aryanisation» économique en France, 1940-1944”, montaje en el antiguo Palacio de Justicia de Grenoble sobre el expolio y el exterminio del pueblo judío durante la Segunda Guerra Mundial, producción del “Musée de la Résistence et la Déportation de l’Isère-Maison des Droits de l’Homme” (Grenoble, 2010); diseño de la exposición “Un air d’Italie” en el Musée Dauphinois, sobre la historia de la emigración italiana en la región de Isère (Grenoble, Francia, 2011-12). Diseño de una parte de la exposición permanente del Museu de l’Urgell sobre la matanza de judíos en 1348 (Tàrrega, 2012) y diseño del proyecto ejecutivo para la rehabilitación de la antigua prisión de Sort, espacio vinculado al Memorial Democràtic (Sort, 2012); diseño de la exposición “300 onces de septiembre” en el Museu d’Història de Catalunya (2014)

En el ámbito de espacios corporativos e instrumentales, cabe destacar la dirección artística y realización del nuevo audiovisual para el Centro de Visitantes de Codorníu en Sant Sadurní d’Anoia “Legado Codorníu” (2018-2014); diseño del espacio corporativo para la empresa “Salgot” y de la museización de un nuevo concepto de granja ecosostenible en Aiguafreda (2011); diseño de la exposición “Cent anys d’Institut del Teatre” para el Institut del Teatre, Diputació de Barcelona (2014); diseño de las nuevas oficinas y el espacio expositivo “Mediapro 20 años” en la sede corporativa de Mediapro, Barcelona (2014); diseño para Mediapro del “Museo del Recreativo de Huelva”, en el estadio Nuevo Colombino, Huelva (2014).

Realización y dirección artística de audiovisuales, entre los que cabe destacar la producción “Déu ho vol!”, dentro de la instalación en la exposición ”Cátaros y trovadores” en el Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2003); “De la calma a la tempestad”, dirección y realización del audiovisual en el Museu de la Mar de Sóller, Mallorca (2004); “La caza de brujas en Europa”, audiovisual de la exposición “Por bruja y hechicera, la caza de brujas en Cataluña” en el Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2007); “Grífols” realización del audiovisual sobre la historia de la empresa (Barcelona, 2008); “Museu Agbar de les Aigües” realización del audiovisual sobre la historia de la Companyia d’Aigües de Barcelona en el Museu Agbar (Cornellà, 2008); “Acueducto romano de Albarracín”, dirección del audiovisual en el Centro de Interpretación del acueducto, Gea de Albarracín (2010); “Romanorum vita, una historia de Roma”, dirección del rodaje y dirección artística de los audiovisuales para la exposición sobre el Imperio Romano (Barcelona, 2011); dirección del rodaje y realización del audiovisual “Ecogranja Salgot”, Aiguafreda (2011); “AIDS vaccine conference 2013”, vídeo online sobre la conferencia internacional sobre la investigación de la vacuna del sida para IrsiCaixa, Barcelona (2013); “Aquell onze de setembre”, dirección y realización del audiovisual para el Museu d’Història de Catalunya, Barcelona (2014); “Bruixat per la llengua”, dirección del audiovisual sobre la figura de Antoni M. Alcover, el diccionario de la lengua y los cuentos mallorquines, Institució Pública Antoni M. Alcover, Manacor (2014).

Actualmente produce el documental sobre la renovación de las salas de arte moderno en el Museu Nacional d’Art de Catalunya, dirige la museización del conjunto monumental de la Cartuja de Escaladei en el Priorat y junto a 2BMFG Arquitectes ganó el concurso y está redactando el proyecto museológico y museográfico para el Pabellón de Sant Salvador del recinto modernista del Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau en Barcelona.

Ha participado en proyectos dentro del ámbito cultural en Italia y ha sido invitado a participar en distintas charlas y conferencias sobre museografía en el estado español. Profesor invitado dentro del máster de museología y gestión de patrimonio cultural de la Universitat de Barcelona y en cursos de formación de profesionales de la Diputació de Barcelona. Invitado al simposio internacional de escenografía de Praga 2014 y a diseñar los espacios de Catalunya para la PQ Praghe Quadrennial 2015. Profesor invitado en el Institut del Teatre (2015). También ha escrito artículos para distintos medios de difusión museológica. Pregonero de la feria multisectorial de Cambrils (2014).

 

Enlaces de interés

http://issuu.com/icom-ce_librovirtual/docs/icom_ce_digital_07

http://www.youtube.com/watch?v=e7lokuUNdX0

http://www.youtube.com/watch?v=zudNl-ekpic

http://www.youtube.com/watch?v=lX3Z_dhdxGA

http://www.youtube.com/watch?v=3Ag4-s7KjO0

JAUME ROURE

Solsona, 1959

Arquitecte Tècnic per la Universitat Politècnica de Barcelona.

Dissenyador gràfic:

Ha treballat a l’estudi de disseny gràfic de Claret Serrahima des de l’any 1987 i durant quinze anys. Actualment té estudi propi.

Imatge gràfica de totes les peces de Tinta Invisible edicions.

Clients que col·laboro habitualment: Sala Parés, Galeria Trama, Arts Santa Mònica, Fundació Guinovart, Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i diferents clients particulars.

Professor de l’Escola Superior de Disseny Elisava durant deu anys, de les assignatures de Projectes i Tècniques gràfiques.

JORDI ESPUNY

Enginyer tècnic industrial per la UPC (1985-1990). Estudis de pintura i dibuix a l'Escola Massana de Barcelona (1993-1995). Màster en multimèdia a la Universitat de Belles Arts de la UB (1996-97). Bachelor of Arts in Design per la Winchester School of Arts, Southampton University (2011-12).

Entre els anys 1991 i 93 treballo com a enginyer a l'oficina tècnica de Lluís Duart i l'empresa CIAT (Compañía de Ingeniería y Asistencia Tècnica), on cal destacar la participació en la gestió i disseny de les instal·lacions del Hotel Citadines de Barcelona, obra dels arquitectes Esteve Bonell & Josep Maria Gil. Entre els anys 1994 i 1999 realitzo tasques en diverses empreses com a programador en projectes multimèdia interactius. En el 2001-02 imparteixo classes de programació de jocs interactius a l'escola superior de disseny EINA. De l'any 2003 fins a l'actualitat imparteixo classes de desenvolupament web en el Grau en Disseny de l'Escola Superior de Disseny Elisava, on també col·labora en el postgrau "Disseny de serveis i aplicacions per a la Xarxa".

Com a treballador autònom realitzo tasques de desenvolupament per al web des de l'any 2000, destacant projectes per a la Fundacio.cat, Fundació Catalunya-La Pedrera, La Caixa, Museus de Sitges, la Universitat de VIC (UVIC) o l'Institut Català d'Antropologia.

L'any 2009 participo en el TEDxBarcelona presentant el projecte Visió Mèdica Virtual, consistent en un entorn virtual per a l'ensenyament de l'anatomia humana.

JORDI FONDEVILA

Llicenciat en les especialitats de Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de l’Institut del Teatre de Barcelona.

Inicia la seva carrera professional al 1989. Des d’aleshores ha treballat amb vàries companyies i empreses en diversos segments del sector de les Arts Escèniques com a actor, tècnic, maquinista, escenògraf, il·luminador, productor, regidor, ajudant de direcció, dramaturg, director d’escena, etc.

Ha estat membre fundador de vàries companyies, de les que destaca Atolladero (2000-2008), en les que ha escrit i dirigit set espectacles propis. Per altra banda, ha realitzat al voltant de vint-i-cinc encàrrecs de direcció, adaptació, escriptura, reposició i/o dramatúrgia per part de vàries companyies independents d’arts escèniques i d’institucions públiques.

Tot i que anteriorment havia realitzat alguna tasca esporàdica de gestió cultural i artística, és a partir del 2004 quan inicia una activitat més regular i ja de forma més contundent en aquest segment incidint sobretot en els aspectes de creativitat i innovació escèniques. Les tasques més rellevants en aquest sentit i dins d’aquesta darrera etapa es basen en la creació de continguts per a espais culturals, comissariats, assessoraments i direccions artístiques en cicles de programació i festivals d’arts escèniques, cursos formatius sobre creació escènica, ponències sobre gestió de creativitat i projectes culturals, així com varies consultories com a membre de jurats en diversos premis d’arts escèniques i membre en comissions d’experts per a la valoració de projectes culturals en concursos públics.

Entre els seus càrrecs més destacats com a gestor cultural es troben la redacció del document base per a elaborar el Pla estratègic d’acció integral pel desenvolupament del sector d’Art Escènic Multidisciplinari No Convencional de Catalunya per encàrrec de la Generalitat de Catalunya (EADC) i la direcció artística del Festival NEO (Noves Escenes Obertes).

Des de 2013, també s’ha incorporat com a docent a l’Institut del Teatre de Barcelona impartint vàries assignatures a les quatre especialitats de l’ESAD-Institut del Teatre.

+info: http://www.linkedin.com/in/jordifondevila

MARC CHORNET

Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra i en Direccio i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. També ha cursat la fase lectiva Doctorat en Arts Escèniques per la UAB.

En l'àmbit de la direcció escènica destaquen alguns muntatges seus com “No obstant això...” (producció del Teatre Nacional de Catalunya, 2015, dramatúrgia pròpia basada en textos de Josep Maria Muñoz Pujol) o “Hamlet” de Shakespeare (producció de la Sala Atrium de Barcelona,

2014). Ha estrenat textos de diferents dramaturgs catalans com “La Partida o Coctel de Gambes” d'Albert Mestres (La Seca – Espai Brossa, 2013), “Flors Carnívores” d'Anna Maria Ricard (Cicle Atrium Lab, Teatre Tantarantana i Círcol Maldà de Barcelona) o “MontSSerrat” de Beth Escude (Sala Atrium i Teatre Bartrina de Reus).

Ha produït, ideat i dirigit nombrosos actes institucionals com La Nit de Santa Llúcia 2013, La Festa de les Lletres Catalanes per a Òmnium Cultural que, a la vegada, estrenava el nou Teatre Tarragona (desembre 2012), “El Somni d'August” de la Fundació Privada Mútua Catalana (març 2014), o “La Constitució del Comitè d'Honor dels Jocs Mediterranis 2017” amb la presidència de S.M. El Rey (març 2015).

En el terreny de la gestió i producció d'arts escèniques, ha estat director artístic/programador del Teatre Magatzem de Tarragona (temporades 2005 i 2006). És responsable de Marlia Produccions s.l. des de l'any 2011.

Ha estat ajudant de direcció de Xicu Masó, Magda Puyo o Albert Mestres. Ajudant d’escenografia de Ramon Simó. Va escriure els textos del catàleg de la participació espanyola a la Quadriennal d’Escenografia de Praga 2011. En l'àmbit de la docència, s'ha especialitzat en el treball actoral amb cantants.

MONTSE AMENÓS i GARCÍA

(Barcelona, 1954) es escenógrafa y figurinista.

Licenciada en Artes escénicas en el Institut del Teatre de Barcelona.

Empezó a trabajar en el año 1975 y hasta 1995 formó equipo con Isidre Prunés.

Su actividad se ha desarrollado principalmente en el teatro, pero también ha desarrollado una carrera en el cine como directora de arte y diseñadora de vestuario, así como en el diseño de exposiciones y museografía y también en el campo de la publicidad.

Es profesora del Institut del Teatre de Barcelona y también ha impartido cursos en varias escuelas de diseño, tanto de espacio como de diseño de personaje.

Ha realizado ponencias en la Universidad Menéndez y Pelayo y en la Complutense en cursos de verano. Ha participado en los cursos de Espacio escenográfico organizados por el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

Ha trabajado con la mayoría de directores y directoras del país y con compañías de teatro estables de una forma continuada, en las que ha dejado su huella, y ha sido autora de algunas escenografías que ya forman parte de la historia del teatro catalán.

Su trabajo ha sido reconocido con numerosos premios, entre los que destacan el Premio Nacional de la Generalitat de Catalunya de teatro y también el de cine, el Premio Max, el Premio Goya, el Premio Butaca, el premio de la ADE Directores de escena de España, el premio del festival Feten y este año el premio de la crítica de Barcelona en reconocimiento a su trayectoria.

www.montseamenos.cat

MONTSERRAT PRAT

Formació

- Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona - Curs de gestió de companyies i programes de dansa organitzat per el INAEM-Ministerio de Cultura (1994) - Curs del Màster de Gestió Cultural Universidad Complutense de Madrid (1995-96) - Estudis de dansa Clàssica, Contemporània i Jazz.

Experiència professional

- Octubre del 2008 fins el 2013: Creació i Direcció de l’empresa ETERI Producció i Gestió
- Producció Dansa: Ramon Oller, Àngels Margarit, Mal Pelo, Marta Carrasco, Lipi Hernández, Andrés Corchero, Mercè Boronat, Moreno Bernardi.
- Producció Teatre: Producció Homenatge a Carmen Amaya. Teatre Nacional de Catalunya. Productora del Teatre Lliure de Barcelona, Productora Festival Grec de Barcelona, Producció amb els Directors Teatrals: Mario Gas, Xicu Masó, Pep Tosar, Ariel Garcia Valdés, Lluís Homar, Xavier Albertí, Joan Ollé, Carlota Subirós, Yvette Vigatá, John Strasberg, Manel Dueso, Calixto Bieito, Ester Formosa, Víctor Batallé, Ernesto Collado, Simón Suarez, Esteve Polls, Rafael Spregelburd, Roberto Romei, Nuria Legarda, Juan Navarro.

 

Activitat docent:

* Actualment és professora de Producció i gestió a l’Institut del Teatre de Barcelona. Especialitats de direcció, dramatúrgia, interpretació, escenografia.
* Professora de Producció i gestió a ESART Campus Internacional de les Arts Escèniques.
* Direcció i coordinació pedagògica del Curs de producció i gestió per creadors AADPC. Setembre a desembre 2013, 2014.

- Des de l’Octubre del 2000 fins el 2002 professora de Producció i Gestió Teatral a l’ Escola de Tècnics e Interpretació de L’Institut de Teatre de Terrassa.
- Del 2001 al 2008 professora de Producció i Gestió Teatral al Departament de Interpretació, Direcció i Escenografia de L’Institut del Teatre de Barcelona.
- Del 2003 al 2008 professora de Producció i Gestió a l’Escola Superior de Dansa de L’Institut del Teatre de Barcelona.
- 2004 Incorporació al Conservatori Superior de Dansa de L’Institut del Teatre de Barcelona en el càrrec de Secretària Acadèmica.
- Del 2006 al 2008, Responsable de Gestió Acadèmica de l’Institut del Teatre de Barcelona.

 

Cursos de Gestió i Producció:

- Centro Coreográfico Galego
- Asociación de Danza de Asturias
- APdP de Catalunya
- Curs de Producció en Arts escèniques amb l’Associació d’actors i directors Professionals de Catalunya. (AADPC)
- Curs producció i gestió de projectes escènics a l’ Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya
- Curs producció i gestió de projectes escènics a l’Associació de Professionals de la Dansa de la Comunitat Valenciana
- Curs de Producció a l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya
- Curs Com demanar una subvenció a l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya
- Curs de Gestió i Producció al Conservatori superior de dansa d’Alacant

XAVIER COLOMER

Barcelona, 1966

Titulat en disseny gràfic per L’Escola superior de disseny i enginyeria Elisava (1994) i Bachelor of arts in design Top Up per la Southampton University (2010).

Més de 30 anys dedicat al disseny gràfic. Especialitzat en productes interactius i aplicacions per a la xarxa.

Inicia la seva carrera professional el 1985 a Grumbe s.a., una empresa de packaging on s’especialitza en processos fotogràfics i en la impressió amb serigrafia. Esdevé tècnic en el comandament d’estacions CAD aplicades a la producció industrial de packaging i aprofundeix en el terreny del disseny gràfic d’embalatges.

El 1991 entra a treballar a l’Estudi Joaquim Trias de disseny gràfic on aprofundeix en el terreny del disseny corporatiu i editorial.

El 1993 s’especialitza en la realització de productes multimèdia, animació, edició de vídeo i programació d’interactius. Després de diverses col·laboracions amb diferents companyies, entra a formar part de la companyia Mubimedia de la qual esdevindrà coordinador de l’àrea de projectes multimèdia. És en aquesta etapa quan s’introdueix en el disseny d’aplicacions per la xarxa, pàgines web i disseny d’interfícies.

El 2004 funda la companyia dbloop com a responsable de l’àrea gràfica i d’usabilitat en projectes web i interactius.

La seva activitat professional ha estat compaginada amb l’activitat docent on ha col·laborat durant 18 anys amb l’Escola superior de disseny Elisava com a professor d'eines de representació i interacció digital i col·laborador en el Màster d’eines multimèdia i disseny d'interfícies. També ha col·laborat amb l’Institut Català de Tecnologia en el Màster en gestió de la informació mediambiental i amb la Facultat de Ciències de la informació en el Màster en periodisme digital.

Com a reconeixements cal destacar la participació en l’edició de 1994 del Festival de música avançada i art multimèdia Sónar com a artista convidat. Premi LAUS 1999 en l’especialitat CD-Rom amb l’obra "Psicomanualdigital" (Mubimedia / Zush) i la Menció especial en el Festival Audiovisual Internacional de Museus i Patrimoni 2004 - Taiwan amb l’audiovisual “El secret Lalique” (Mubimedia) del qual va fer la direcció d’art, direcció musical, infografia i realització.