PQ CAT Institut del Teatre Institut del Teatre

Convida:

Quadrienal de Praga

LLUC CASTELLS

Escenògraf i figurinista

bottom
close text

LLUC CASTELLS

Lluc Castells neix el 1975 a Cardedeu, Barcelona. Vinculat al teatre des de la infància a través de la seva família. El 1995 acaba els seus estudis de dibuix a l’Escola Massana de Barcelona. A partir d’aquest moment, es dedica al disseny de vestuari i l’escenografia per a teatre, musical, circ, dansa i òpera.

Habitualment col∙labora amb els directors escènics Xavier Albertí (Terra de ningú de H. Pinter; Vida privada de J.M. de Segarra; El bordell de Lluïsa Cunillé; El soterrani de Benet i Jornet; El dúo de la africana de M.F. Caballero; L’home de teatre de T. Bernhard; La corte del faraón de M. de Palacios; Al cel..., Assajant Pitarra, Tennessee, PPP, Pinsans i caderneres, Crónica sentimental de España de X. Albertí), Julio Manrique (El curiós incident d’un gos a mitjanit de M. Haddon; L’hort dels cirerers d’A. Txékhov; Coses que dèiem avui de N. LaBute; American Buffalo de D. Mamet; Product de M. Ravenhill; La forma de les coses de N. LaBute; Els boscos de D. Mamet), Xicu Masó (Tres versions de la vida de Y. Reza; La strada de F. Fellini; Al vostre gust de W. Shakespeare; El fantàstic Francis Hardy de B. Friel; El mestre i Margarita de M. Bulgàkov; Absolutament lluny de J. Julien ); Lluís Homar (Terra baixa d’À. Guimerà; Luces de bohemia de R. Valle-Inclán), Xavier Pujolràs, Norbert Martínez, Miquel Gòrriz, David Selvas, Pau Miró i també amb companyies com Monti & Cia., Marta Carrasco, El Tricicle, Dagoll Dagom, Els Joglars i Pep Bou, entre d’altres.

El 2006 debuta cinematogràficament com a director artístic en la pel∙lícula de Judith Colell 53 días de invierno (2006).

Comença a col·laborar com a dissenyador de vestuari amb Àlex Ollé, de La Fura dels Baus, amb Le grand macabre (2009) de György Ligeti a La Monnaie de Brussel·les, al Teatro dell’Opera di Roma, a l’English National Opera de Londres, al Gran Teatre del Liceu de Barcelona, a l’Adelaide Festival d’Austràlia, al Teatro Colón de Buenos Aires i al Den Norske Opera & Ballett d’Oslo; Rise and Fall of the City of Mahagonny (2010) de B. Brecht i K. Weill, dirigit per Àlex Ollé i Carles Padrissa al Teatro Real de Madrid, al Teatre Bolxoi de Moscou i al Megaron d’Atenes; Quartett (2011) de L. Francesconi a la Scala de Milà, a l’Opéra de Lille a França, a l’Stichting Holland Festival d’Amsterdam i al Grande Auditório Gulbenkian de Lisboa; Oedipe (2012) de G. Enesco a La Monnaie de Brussel∙les, al Teatro Colón de Buenos Aires i a la Royal Opera House de Londres; Un ballo in maschera (2013) de G. Verdi al Palau de l’Òpera de Sydney, al Teatro Colón de Buenos Aires, a La Monnaie de Brussel∙les i al Den Norske Opera & Ballett d’Olso; Madama Butterfly (2014) de G. Puccini al Handa Opera de Sydney Harbour a Austràlia; Faust (2014) de C. Gounod al De Nederlandse Opera d’Amsterdam, i Pelléas et Mélisande (2015) de C. Debussy al National Opera Semperoper de Dresden.

Actualment treballa per a les òperes Il trovatore (2015) de G. Verdi al De Nederlandse Opera d’Amsterdam i a l’Opéra Nationale de París, i Norma (2016) de Vincenzo Bellini a la Royal Opera House de Londres.

Per aquest 2015 prepara les escenografies de L’art de la comèdia d’E. de Filippo amb direcció de Lluís Homar, al Teatre Nacional de Catalunya, i El curiós incident del gos a mitjanit de Simon Stephens amb direcció de Julio Manrique al Teatre Lliure de Gràcia.

close

Lluc Castells. © Cristina Viñas