Equip del Projecte PQ15 Catalunya

Comissària general
Bibiana Puigdefàbregas

Comissària de la Secció Països i Regions
Montse Amenós

Suport al comissariat
Jordi Fondevila

Coordinació general
Marc Chornet

Disseny d’estands
Ignasi Cristià

Disseny gràfic
Jaume Roure Gilibert

Disseny i desenvolupament del Catàleg Web
Xavier Colomer
Jordi Espuny

Enregistrament i edició audiovisual
Alfonso Ferri

Coordinació general de la Secció Països i Regions i suport general a la gestió
Montse Prat

 

Institut del Teatre

Gerent
Jordi Roig i Vinyals

Directora de Serveis Culturals
Ma. Mercè Saumell Vergés

Direcció de l'Escola Superior d'Art Dramàtic
Anna Estrada Verdaguer, Directora Pedagògica
Mercè Mariné Ferré, Directora Acadèmica

Premsa i comunicació
Jordi Aubach

Producció
Maria Guillén

 

Organitza i produeix

Institut del Teatre

 

Col·labora

Institut Ramón Llull

Universitat politècnica de Catalunya

Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona

BAF - Innovació i creativitat audiovisual

ALFONSO FERRI

Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra i en Direccio i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. També ha cursat la fase lectiva Doctorat en Arts Escèniques per la UAB.

En l'àmbit de la direcció escènica destaquen alguns muntatges seus com “No obstant això...” (producció del Teatre Nacional de Catalunya, 2015, dramatúrgia pròpia basada en textos de Josep Maria Muñoz Pujol) o “Hamlet” de Shakespeare (producció de la Sala Atrium de Barcelona,

2014). Ha estrenat textos de diferents dramaturgs catalans com “La Partida o Coctel de Gambes” d'Albert Mestres (La Seca – Espai Brossa, 2013), “Flors Carnívores” d'Anna Maria Ricard (Cicle Atrium Lab, Teatre Tantarantana i Círcol Maldà de Barcelona) o “MontSSerrat” de Beth Escude (Sala Atrium i Teatre Bartrina de Reus).

Ha produït, ideat i dirigit nombrosos actes institucionals com La Nit de Santa Llúcia 2013, La Festa de les Lletres Catalanes per a Òmnium Cultural que, a la vegada, estrenava el nou Teatre Tarragona (desembre 2012), “El Somni d'August” de la Fundació Privada Mútua Catalana (març 2014), o “La Constitució del Comitè d'Honor dels Jocs Mediterranis 2017” amb la presidència de S.M. El Rey (març 2015).

En el terreny de la gestió i producció d'arts escèniques, ha estat director artístic/programador del Teatre Magatzem de Tarragona (temporades 2005 i 2006). És responsable de Marlia Produccions s.l. des de l'any 2011.

Ha estat ajudant de direcció de Xicu Masó, Magda Puyo o Albert Mestres. Ajudant d’escenografia de Ramon Simó. Va escriure els textos del catàleg de la participació espanyola a la Quadriennal d’Escenografia de Praga 2011. En l'àmbit de la docència, s'ha especialitzat en el treball actoral amb cantants.

BIBIANA PUIGDEFÀBREGAS I SAGRISTÀ

Neix a Sant Pol de Mar l’1 de gener de 1972.

Llicenciada en art dramàtic , especialitat d’escenografia, per l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona, i ha cursat estudis d’arquitectura a la Universitat Politècnica de Catalunya.

Treballa des del 1998 com a escenògrafa professional.

Des de l’any 2007 forma part de l’equip docent de l’Institut del Teatre, i actualment és la Cap de l’especialitat d’Escenografia de l’ESAD.

Com a escenògrafa ha treballat en diversos espectacles dirigits per l’Àlex Rigola: La màquina d’aigua (festival de Sitges 1999), Un cop baix (festival de Sitges 2000), Titus Andrònic (festival Grec 2000), Woyzeck (Teatre Romea 2001), Suzuki I i II (Teatre Lliure 2001), El Cancionero de Palacio (Festival de Perelada, 2003), Glengarri Glen Roos (teatre Lliure 2003, nominada al premi Butaca), Santa Joana dels escorxadors (Teatre Grec 2004), Ricard III (Festival de Teatro Clássico de Almagro 2005), European House (Teatre Lliure 2005, premi butaca 2007), i finalment Der fliegende Holländer (Gran Teatre del Liceu 2007).

Ha treballat amb el director d’escena Ramón Simó, signant escenografies de Calígula (2004), Fuente Ovejuna (2005), Arcàdia (2007), o La Dama de Reus (2008), tots ells estrenats al Teatre Nacional de Catalunya.

Per l’autora i directora Carol López ha fet les escenografies de Germanes (La Villarroel 2008, nominada a Premios Max 2009), de Boulevard (La Villarroel 2009), Tres dones i un llop (la Villarroel 2010), o Cosi fun tutte (Gran Teatre del Liceu 2012). I amb el director Xicu Masó ha fet les dels espectacles de L’aigua (Terrassa 2007), L’home dels coixins (Teatre Lliure 2009) o Petits crims conjugals (Poliorama 2011).

Ha col·laborat amb directors d’escena com Josep Maria Mestres, Magda Puyo, Rafel Duràn, Mario Gas o Sven Eric Bechtolf fent les escenografies d’alguns dels seus muntatges.

A banda de l’activitat docent continuada a l’Institut del Teatre, ha estat convidada ha impartir cursos d’escenografia en llocs com El Teatre San Martín de Buenos Aires (2006), o la Universitat del País Basc (2007, 2008, 2010 i 2011).

IGNASI CRISTIÀ

Cambrils, 1969

Llicenciat en Art Dramàtic, especialització en Escenografia (premi extraordinari, 1990) i llicenciat en Art Dramàtic, especialització en Direcció Escènica (1993). Estudis de cant al Conservatori Professional de Música del Liceu i component del grup d’òpera POLS (Barcelona, 1997-1999) i reforç del Cor del Gran Teatre del Liceu en “Lohengrin” de Richard Wagner (Barcelona, 1993) i “La Damnation de Faust” d’Héctor Berlioz (Barcelona 1998).

Autor d’escenografies per a teatre entre les que destaquen, entre d’altres, els dissenys per a la producció del ballet “La fille mal gardée” al Teatre de l’Òpera de Wroclaw (Polonia, 1991); escenografia per a l’obra “Amores difíciles”, coproducció teatral del Ministerio de Cultura de España i el Festival de Teatro Iberoamericano (Colombia, 1997) i “Romy and July, barbacoa pasional” disseny de l’escenografia per al muntatge de dansa de Metros Companyia de Dansa i Gran Teatre del Liceu en el Festival de Teatre Grec de Barcelona i el Teatre Poliorama, Premi Nacional de Dansa 1998; el disseny de l’escenografia per a l’espectacle “August, el poder de la màscara” per al festival Tarraco Viva (Tarragona,2014).

Dins l’àmbit de projectes museogràfics rel·lacionats amb el patrimoni arqueològic i les belles arts cal destacar la participació en l’equip que va dissenyar el “Museo de la Cultura del Vino Dinastía Vivanco”, museu de nova planta que exposa col·leccions de patrimoni etnogràfic, arqueologia i art (Briones, La Rioja, 2004); “Viatge al món de les ombres” i “Herois i déus”, disseny de dues exposicións sobre el món de les titelles d’ombres a orient i la tradició a Xina de les representacions amb titelles de diferents tipologies per diferents ciutats de l’estat espanyol, Fundació “la Caixa” (2004-2006); disseny de l’exposició “L’Imperi oblidat”, exposició temporal a partir de la reunió de diferents col·leccions de l’imperi persa provinents del British Museum, Musée du Louvre i Museu Nacional d’Iran al CaixaForum (Barcelona, 2006); disseny de l’exposició “Per bruixa i metzinera, la cacera de bruixes a Catalunya” al Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2007); disseny de l’exposició itinerant “Gargallo en su museo” per a la Fundació “la Caixa” a diferents ciutats espanyoles (2007-2009); “Sibil·la: cant, mite i tradició” disseny de l’exposició sobre l’aute sacramental del cant de la Sibil·la per a la Fundació “Sa Nostra” (Palma de Mallorca, 2008); disseny de l’exposició “Princeses de terres llunyanes” al Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2009) i Museu Nacional d’Hongria (Budapest 2010); “Romanorum vita, una altra història de Roma” disseny de l’exposició itinerant i direcció artística dels audiovisuals, exposició sobre la vida quotidiana a l’imperi romà; “Els ballets russos de Diaghilev, quan l’art balla amb la música”, disseny de l’exposició i direcció artística de l’audiovisual, exposició sobre la figura de Sergei Diaghilev i els ballets russos, col·lecció provinent del Victoria & Albert Museum de Londres, Caixaforum Barcelona i Madrid, Fundació “la Caixa” (2011-2012); “Pompeya, catástrofe bajo el Vesubio” al Canal Isabel II Gestión, presentada amb Mediapro (2013); “Històries de Tocador” al Museu d’Arqueologia de Catalunya, premi “Revista auriga a la millor exposició del món antic 2013); dissenyador de l’exposició “Georges Méliès. La màgia del cinema” per als Caixaforum de Barcelona, Madrid, Tarragona, Palma, Girona, Lleida i Saragossa (2013-2017). Renovació de les sales d’art modern del Museu Nacional d’Art de Catalunya (2014), dissenyador de l’exposició “Animals i Faraons. El món animal en l’antic Egipte” al Caixaforum de Madrid i Barcelona (2015).

En el camp de projectes museogràfics vinculats a la història i l’antropologia cal destacar el “Gernikako Bakearen Museoa”, Museu de la Pau de Gernika (Gernika-Lumo, 2003); el disseny de l’exposició “Càtars i trobadors, Occitania i Catalunya: renaixença i futur” al Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2003); Museu Memorial de l’Exili, disseny de l’exposició permanent (La Jonquera, 2007); disseny i producció de l’exposició “Spoliés! “L’”aryanisation” économique en France, 1940-1944”, muntatge dins l’antic Palau de Justícia de Grenoble sobre l’expoliació i extermini del poble jueu durant la Segona Guerra Mundial, producció del “Musée de la Résistence et la Déportation de l’Isère-Maison des Droits de l’Homme” (Grenoble, 2010); disseny de l’exposició “Un air d’Italie” al Musée Dauphinois, sobre la història de la emigració italiana a la regió d’Isère (Grenoble, França, 2011-12). Disseny d’una part de l’exposició permanent del Museu de l’Urgell sobre la matança de jueus el 1348 (Tàrrega, 2012) i disseny del projecte executiu per a la rehabilitació de l’antiga presó de Sort, espai vinculat al Memorial Democràtic (Sort, 2012); disseny de l’exposició “300 onzes de setembre” al Museu d’Història de Catalunya (2014)

Dins l’àmbit d’espais corporatius i institucionals cal destacar la direcció artística i realització del nou audiovisual per al Centre de Visitants de Codorníu a Sant Sadurní d’Anoia“Legado Codorníu” (2018-2014); disseny de l’espai corporatiu per a l’empresa “Salgot” i de la museització d’un nou concepte de granja ecosostenible a Aiguafreda (2011); disseny de l’exposició “Cent anys d’Institut del Teatre” per a l’Institut del Teatre, Diputació de Barcelona (2014); el disseny de les noves oficines i l’espai expositiu “Mediapro 20 anys” a la seu corporativa de Mediapro, Barcelona (2014); disseny per a Mediapro del “Museo del Recreativo de Huelva”, a l’estadi Nuevo Colombino, Huelva (2014).

Realització i direcció artística d’audiovisuals entre els que cal destacar la producció “Déu ho vol!”, dins la instal·lació a l’exposició “Càtars i trobadors” al Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2003); “de la serenor a la tempesta” direcció i realització de l’audiovisual al Museu de la Mar de Sóller, Mallorca (2004); “la cacera de bruixes a Europa”, audiovisual de l’exposició “Per bruixa i metzinera, la cacera de bruixes a Catalunya” al Museu d’Història de Catalunya (Barcelona, 2007); “Grífols” realizació de l’audiovisual sobre la història de l’empresa (Barcelona, 2008); “Museu Agbar de les Aigües” realització de l’audiovisual sobre la història de la Companyia d’Aigües de Barcelona al Museu Agbar (Cornellà, 2008); “Acueducto romano de Albarracín” direcció de l’audiovisual al Centro de Interpretación del acueducto, Gea de Albarracín (2010); “Romanorum vita, una altra història de Roma” direcció del rodatge i direcció artística dels audiovisuals per a l’exposició sobre l’Imperi Romà (Barcelona, 2011); direcció del rodatge i realització de l’audiovisual “Ecogranja Salgot”, Aiguafreda (2011); “AIDS vaccine conference 2013”, video “online” sobre la conferència internacional sobre la recerca de la vacuna del sida per a IrsiCaixa, Barcelona (2013); “Aquell onze de setembre”, direcció i realització de l’audiovisual per al Museu d’Història de Catalunya, Barcelona (2014); “Bruixat per la llengua”, direcció de l’audiovisual sobre la figura de Antoni M. Alcover, el diccionari de la llengua i les rondalles mallorquines, Institució Pública Antoni M. Alcover, Manacor (2014).

Actualment produeix el documental sobre la renovació de les sales d’art modern al Museu Nacional d’Art de Catalunya, dirigeix la musealització del conjunt monumental de la Cartoixa d’Escaladei al Priorat i juntament amb 2BMFG arquitectes va guanyar el concurs i està redactant el projecte museològic i museogràfic per al Pavelló de Sant Salvador del recinte modernista de l’Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau a Barcelona.

Ha participat en projectes dins l’àmbit cultural a Itàlia i ha sigut convidat a participar en diferents xerrades i conferències sobre museografia a l’estat espanyol. Professor convidat dins el màster de museologia i gestió del patrimoni cultural de la Universitat de Barcelona i en cursos de formació de professionals de la Diputació de Barcelona. Convidat al simposi internacional d’escenografia de Praga 2014 i a dissenyar els espais de Catalunya per a la PQ Praghe Quadrennial 2015. Professor convidat a l’Institut del Teatre (2015). També ha escrit articles per a diferents medis de difusió museològica. Pregoner de la fira multisectorial de Cambrils (2014).

 

Links d’interès

http://issuu.com/icom-ce_librovirtual/docs/icom_ce_digital_07

http://www.youtube.com/watch?v=e7lokuUNdX0

http://www.youtube.com/watch?v=zudNl-ekpic

http://www.youtube.com/watch?v=lX3Z_dhdxGA

http://www.youtube.com/watch?v=3Ag4-s7KjO0

JAUME ROURE

Solsona, 1959

Arquitecte Tècnic per la Universitat Politècnica de Barcelona.

Dissenyador gràfic:

Ha treballat a l’estudi de disseny gràfic de Claret Serrahima des de l’any 1987 i durant quinze anys. Actualment té estudi propi.

Imatge gràfica de totes les peces de Tinta Invisible edicions.

Clients que col·laboro habitualment: Sala Parés, Galeria Trama, Arts Santa Mònica, Fundació Guinovart, Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i diferents clients particulars.

Professor de l’Escola Superior de Disseny Elisava durant deu anys, de les assignatures de Projectes i Tècniques gràfiques.

JORDI ESPUNY

Enginyer tècnic industrial per la UPC (1985-1990). Estudis de pintura i dibuix a l'Escola Massana de Barcelona (1993-1995). Màster en multimèdia a la Universitat de Belles Arts de la UB (1996-97). Bachelor of Arts in Design per la Winchester School of Arts, Southampton University (2011-12).

Entre els anys 1991 i 93 treballo com a enginyer a l'oficina tècnica de Lluís Duart i l'empresa CIAT (Compañía de Ingeniería y Asistencia Tècnica), on cal destacar la participació en la gestió i disseny de les instal·lacions del Hotel Citadines de Barcelona, obra dels arquitectes Esteve Bonell & Josep Maria Gil. Entre els anys 1994 i 1999 realitzo tasques en diverses empreses com a programador en projectes multimèdia interactius. En el 2001-02 imparteixo classes de programació de jocs interactius a l'escola superior de disseny EINA. De l'any 2003 fins a l'actualitat imparteixo classes de desenvolupament web en el Grau en Disseny de l'Escola Superior de Disseny Elisava, on també col·labora en el postgrau "Disseny de serveis i aplicacions per a la Xarxa".

Com a treballador autònom realitzo tasques de desenvolupament per al web des de l'any 2000, destacant projectes per a la Fundacio.cat, Fundació Catalunya-La Pedrera, La Caixa, Museus de Sitges, la Universitat de VIC (UVIC) o l'Institut Català d'Antropologia.

L'any 2009 participo en el TEDxBarcelona presentant el projecte Visió Mèdica Virtual, consistent en un entorn virtual per a l'ensenyament de l'anatomia humana.

JORDI FONDEVILA

Llicenciat en les especialitats de Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de l’Institut del Teatre de Barcelona.

Inicia la seva carrera professional al 1989. Des d’aleshores ha treballat amb vàries companyies i empreses en diversos segments del sector de les Arts Escèniques com a actor, tècnic, maquinista, escenògraf, il·luminador, productor, regidor, ajudant de direcció, dramaturg, director d’escena, etc.

Ha estat membre fundador de vàries companyies, de les que destaca Atolladero (2000-2008), en les que ha escrit i dirigit set espectacles propis. Per altra banda, ha realitzat al voltant de vint-i-cinc encàrrecs de direcció, adaptació, escriptura, reposició i/o dramatúrgia per part de vàries companyies independents d’arts escèniques i d’institucions públiques.

Tot i que anteriorment havia realitzat alguna tasca esporàdica de gestió cultural i artística, és a partir del 2004 quan inicia una activitat més regular i ja de forma més contundent en aquest segment incidint sobretot en els aspectes de creativitat i innovació escèniques. Les tasques més rellevants en aquest sentit i dins d’aquesta darrera etapa es basen en la creació de continguts per a espais culturals, comissariats, assessoraments i direccions artístiques en cicles de programació i festivals d’arts escèniques, cursos formatius sobre creació escènica, ponències sobre gestió de creativitat i projectes culturals, així com varies consultories com a membre de jurats en diversos premis d’arts escèniques i membre en comissions d’experts per a la valoració de projectes culturals en concursos públics.

Entre els seus càrrecs més destacats com a gestor cultural es troben la redacció del document base per a elaborar el Pla estratègic d’acció integral pel desenvolupament del sector d’Art Escènic Multidisciplinari No Convencional de Catalunya per encàrrec de la Generalitat de Catalunya (EADC) i la direcció artística del Festival NEO (Noves Escenes Obertes).

Des de 2013, també s’ha incorporat com a docent a l’Institut del Teatre de Barcelona impartint vàries assignatures a les quatre especialitats de l’ESAD-Institut del Teatre.

+info: http://www.linkedin.com/in/jordifondevila

MARC CHORNET

Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra i en Direccio i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. També ha cursat la fase lectiva Doctorat en Arts Escèniques per la UAB.

En l'àmbit de la direcció escènica destaquen alguns muntatges seus com “No obstant això...” (producció del Teatre Nacional de Catalunya, 2015, dramatúrgia pròpia basada en textos de Josep Maria Muñoz Pujol) o “Hamlet” de Shakespeare (producció de la Sala Atrium de Barcelona,

2014). Ha estrenat textos de diferents dramaturgs catalans com “La Partida o Coctel de Gambes” d'Albert Mestres (La Seca – Espai Brossa, 2013), “Flors Carnívores” d'Anna Maria Ricard (Cicle Atrium Lab, Teatre Tantarantana i Círcol Maldà de Barcelona) o “MontSSerrat” de Beth Escude (Sala Atrium i Teatre Bartrina de Reus).

Ha produït, ideat i dirigit nombrosos actes institucionals com La Nit de Santa Llúcia 2013, La Festa de les Lletres Catalanes per a Òmnium Cultural que, a la vegada, estrenava el nou Teatre Tarragona (desembre 2012), “El Somni d'August” de la Fundació Privada Mútua Catalana (març 2014), o “La Constitució del Comitè d'Honor dels Jocs Mediterranis 2017” amb la presidència de S.M. El Rey (març 2015).

En el terreny de la gestió i producció d'arts escèniques, ha estat director artístic/programador del Teatre Magatzem de Tarragona (temporades 2005 i 2006). És responsable de Marlia Produccions s.l. des de l'any 2011.

Ha estat ajudant de direcció de Xicu Masó, Magda Puyo o Albert Mestres. Ajudant d’escenografia de Ramon Simó. Va escriure els textos del catàleg de la participació espanyola a la Quadriennal d’Escenografia de Praga 2011. En l'àmbit de la docència, s'ha especialitzat en el treball actoral amb cantants.

MONTSE AMENÓS i GARCÍA

(Barcelona, 1954) és escenògrafa i figurinista.

Llicenciada en Arts escèniques a l’Institut del Teatre de Barcelona.

Va començar a treballar l’any 1975, i, fins el 1995 va formar equip amb l’Isidre Prunés.

La seva activitat s’ha desenvolupat principalment al teatre, però també ha desenvolupat una carrera al cinema com a directora d’art i dissenyadora de vestuari, així com en el disseny d’exposicions i museografia i també en el camp de la publicitat.

És professora a l’Institut del Teatre de Barcelona i també ha impartit cursos a diverses escoles de disseny, tant d’espai com de disseny de personatge.

Ha fet ponències a la Universitat Menéndez y Pelayo i a la Complutense en cursos d’estiu. Ha participat en els cursos d’Espai escenogràfic organitzats pel Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

Ha treballat amb la majoria de directors i directores del país i amb companyies de teatre estables d’una forma continuada en les que ha deixat la seva empremta i ha estat autora d’algunes escenografies que ja formen part de la història del teatre català.

La seva feina ha estat reconeguda amb nombrosos premis, entre els que podem destacar el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya de teatre i també el de cinema, el Premi Max, el Premi Goya, el premi Butaca, el premi de l’ADE Directors d’escena d’Espanya, el premi del Festival Feten i enguany el premi de la crítica de Barcelona en reconeixement de la seva trajectòria.

www.montseamenos.cat

MONTSERRAT PRAT

Formació

- Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona - Curs de gestió de companyies i programes de dansa organitzat per el INAEM-Ministerio de Cultura (1994) - Curs del Màster de Gestió Cultural Universidad Complutense de Madrid (1995-96) - Estudis de dansa Clàssica, Contemporània i Jazz.

Experiència professional

- Octubre del 2008 fins el 2013: Creació i Direcció de l’empresa ETERI Producció i Gestió
- Producció Dansa: Ramon Oller, Àngels Margarit, Mal Pelo, Marta Carrasco, Lipi Hernández, Andrés Corchero, Mercè Boronat, Moreno Bernardi.
- Producció Teatre: Producció Homenatge a Carmen Amaya. Teatre Nacional de Catalunya. Productora del Teatre Lliure de Barcelona, Productora Festival Grec de Barcelona, Producció amb els Directors Teatrals: Mario Gas, Xicu Masó, Pep Tosar, Ariel Garcia Valdés, Lluís Homar, Xavier Albertí, Joan Ollé, Carlota Subirós, Yvette Vigatá, John Strasberg, Manel Dueso, Calixto Bieito, Ester Formosa, Víctor Batallé, Ernesto Collado, Simón Suarez, Esteve Polls, Rafael Spregelburd, Roberto Romei, Nuria Legarda, Juan Navarro.

 

Activitat docent:

* Actualment és professora de Producció i gestió a l’Institut del Teatre de Barcelona. Especialitats de direcció, dramatúrgia, interpretació, escenografia.
* Professora de Producció i gestió a ESART Campus Internacional de les Arts Escèniques.
* Direcció i coordinació pedagògica del Curs de producció i gestió per creadors AADPC. Setembre a desembre 2013, 2014.

- Des de l’Octubre del 2000 fins el 2002 professora de Producció i Gestió Teatral a l’ Escola de Tècnics e Interpretació de L’Institut de Teatre de Terrassa.
- Del 2001 al 2008 professora de Producció i Gestió Teatral al Departament de Interpretació, Direcció i Escenografia de L’Institut del Teatre de Barcelona.
- Del 2003 al 2008 professora de Producció i Gestió a l’Escola Superior de Dansa de L’Institut del Teatre de Barcelona.
- 2004 Incorporació al Conservatori Superior de Dansa de L’Institut del Teatre de Barcelona en el càrrec de Secretària Acadèmica.
- Del 2006 al 2008, Responsable de Gestió Acadèmica de l’Institut del Teatre de Barcelona.

 

Cursos de Gestió i Producció:

- Centro Coreográfico Galego
- Asociación de Danza de Asturias
- APdP de Catalunya
- Curs de Producció en Arts escèniques amb l’Associació d’actors i directors Professionals de Catalunya. (AADPC)
- Curs producció i gestió de projectes escènics a l’ Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya
- Curs producció i gestió de projectes escènics a l’Associació de Professionals de la Dansa de la Comunitat Valenciana
- Curs de Producció a l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya
- Curs Com demanar una subvenció a l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya
- Curs de Gestió i Producció al Conservatori superior de dansa d’Alacant

XAVIER COLOMER

Barcelona, 1966

Titulat en disseny gràfic per L’Escola superior de disseny i enginyeria Elisava (1994) i Bachelor of arts in design Top Up per la Southampton University (2010).

Més de 30 anys dedicat al disseny gràfic. Especialitzat en productes interactius i aplicacions per a la xarxa.

Inicia la seva carrera professional el 1985 a Grumbe s.a., una empresa de packaging on s’especialitza en processos fotogràfics i en la impressió amb serigrafia. Esdevé tècnic en el comandament d’estacions CAD aplicades a la producció industrial de packaging i aprofundeix en el terreny del disseny gràfic d’embalatges.

El 1991 entra a treballar a l’Estudi Joaquim Trias de disseny gràfic on aprofundeix en el terreny del disseny corporatiu i editorial.

El 1993 s’especialitza en la realització de productes multimèdia, animació, edició de vídeo i programació d’interactius. Després de diverses col·laboracions amb diferents companyies, entra a formar part de la companyia Mubimedia de la qual esdevindrà coordinador de l’àrea de projectes multimèdia. És en aquesta etapa quan s’introdueix en el disseny d’aplicacions per la xarxa, pàgines web i disseny d’interfícies.

El 2004 funda la companyia dbloop com a responsable de l’àrea gràfica i d’usabilitat en projectes web i interactius.

La seva activitat professional ha estat compaginada amb l’activitat docent on ha col·laborat durant 18 anys amb l’Escola superior de disseny Elisava com a professor d'eines de representació i interacció digital i col·laborador en el Màster d’eines multimèdia i disseny d'interfícies. També ha col·laborat amb l’Institut Català de Tecnologia en el Màster en gestió de la informació mediambiental i amb la Facultat de Ciències de la informació en el Màster en periodisme digital.

Com a reconeixements cal destacar la participació en l’edició de 1994 del Festival de música avançada i art multimèdia Sónar com a artista convidat. Premi LAUS 1999 en l’especialitat CD-Rom amb l’obra "Psicomanualdigital" (Mubimedia / Zush) i la Menció especial en el Festival Audiovisual Internacional de Museus i Patrimoni 2004 - Taiwan amb l’audiovisual “El secret Lalique” (Mubimedia) del qual va fer la direcció d’art, direcció musical, infografia i realització.