Team for the PQ15 Catalonia project

General curator
Bibiana Puigdefàbregas

Curator of the Countries and Regions Section
Montse Amenós

Curator’s assistant
Jordi Fondevila

General coordinator
Marc Chornet

Stand design
Ignasi Cristià

Graphic design
Jaume Roure Gilibert

Design and development of Web Catalog
Xavier Colomer
Jordi Espuny

Video recording and editing
Alfonso Ferri

General coordinator of the Countries and Regions Section and general management support
Montse Prat

 

Institut del Teatre

Manager
Jordi Roig i Vinyals

Directress of Cultural Services
M. Mercè Saumell Vergés

Direction of the Escola Superior d’Art Dramàtic
Anna Estrada Verdaguer, Pedagogical Directress
Mercè Mariné Ferré, Academic Directress

Press and communication
Jordi Aubach

Producer
Maria Guillén

 

Organised and produced by

Institut del Teatre

 

In collaboration with

Institut Ramón Llull

Universitat politècnica de Catalunya

Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona

BAF - Innovació i creativitat audiovisual

ALFONSO FERRI

Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra i en Direccio i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. També ha cursat la fase lectiva Doctorat en Arts Escèniques per la UAB.

En l'àmbit de la direcció escènica destaquen alguns muntatges seus com “No obstant això...” (producció del Teatre Nacional de Catalunya, 2015, dramatúrgia pròpia basada en textos de Josep Maria Muñoz Pujol) o “Hamlet” de Shakespeare (producció de la Sala Atrium de Barcelona,

2014). Ha estrenat textos de diferents dramaturgs catalans com “La Partida o Coctel de Gambes” d'Albert Mestres (La Seca – Espai Brossa, 2013), “Flors Carnívores” d'Anna Maria Ricard (Cicle Atrium Lab, Teatre Tantarantana i Círcol Maldà de Barcelona) o “MontSSerrat” de Beth Escude (Sala Atrium i Teatre Bartrina de Reus).

Ha produït, ideat i dirigit nombrosos actes institucionals com La Nit de Santa Llúcia 2013, La Festa de les Lletres Catalanes per a Òmnium Cultural que, a la vegada, estrenava el nou Teatre Tarragona (desembre 2012), “El Somni d'August” de la Fundació Privada Mútua Catalana (març 2014), o “La Constitució del Comitè d'Honor dels Jocs Mediterranis 2017” amb la presidència de S.M. El Rey (març 2015).

En el terreny de la gestió i producció d'arts escèniques, ha estat director artístic/programador del Teatre Magatzem de Tarragona (temporades 2005 i 2006). És responsable de Marlia Produccions s.l. des de l'any 2011.

Ha estat ajudant de direcció de Xicu Masó, Magda Puyo o Albert Mestres. Ajudant d’escenografia de Ramon Simó. Va escriure els textos del catàleg de la participació espanyola a la Quadriennal d’Escenografia de Praga 2011. En l'àmbit de la docència, s'ha especialitzat en el treball actoral amb cantants.

BIBIANA PUIGDEFÀBREGAS I SAGRISTÀ

Born in Sant Pol de Mar on 1 January 1972.

A graduate in dramatic art and specialised in scenography by the Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona, she studied architecture at the Universitat Politècnica de Catalunya.

She has worked as a professional scenographer since 1998.

Since 2007 she has been on the teaching team of the Institut del Teatre and is now Head of the Scenography speciality of the ESAD.

As a scenographer, she has worked on different shows directed by Àlex Rigola: La màquina d’aigua (Sitges festival 1999), Un cop baix (Sitges festival 2000), Titus Andrònic (Grec festival 2000), Woyzeck (Teatre Romea 2001), Suzuki I i II (Teatre Lliure 2001), El Cancionero de Palacio (Perelada festival, 2003), Glengarri Glen Roos (Teatre Lliure 2003, nominated for the Butaca award), Santa Joana dels escorxadors (Teatre Grec 2004), Ricard III (Almagro Classical Theatre Festival 2005), European House (Teatre Lliure 2005, Butaca award 2007), and finally Der fliegende Holländer (Gran Teatre del Liceu 2007).

She has worked with the stage manager Ramón Simó, signing scenographies of Calígula (2004), Fuente Ovejuna (2005), Arcàdia (2007), and La Dama de Reus (2008), all first performed at the Teatre Nacional de Catalunya.

For the author and directress Carol López she made the scenographies of Germanes (La Villarroel 2008, nominated for the Max Awards 2009), Boulevard (La Villarroel 2009), Tres dones i un llop (Villarroel 2010), and Cosi fan tutte (Gran Teatre del Liceu 2012). With the director Xicu Masó she made the shows of L’aigua (Terrassa 2007), L’home dels coixins (Teatre Lliure 2009) and Petits crims conjugals (Poliorama 2011).

She has worked with stage managers of the like of Josep Maria Mestres, Magda Puyo, Rafel Duràn, Mario Gas and Sven Eric Bechtolf, making the scenographies of some of their montages.

Apart from her constant teaching activity at the Institut del Teatre, she has been invited to give scenography courses in places such as the Teatre San Martín in Buenos Aires (2006), and the University of the Basque Country (2007, 2008, 2010 and 2011).

IGNASI CRISTIÀ

Cambrils, 1969

A graduate in Dramatic Art, specialised in Scenography (extraordinary prize, 1990) and a graduate in Dramatic Art, specialised in Stage Management (1993). Singing studies at the Professional Conservatory of Music of the Liceu and a member of the opera group POLS (Barcelona, 1997-1999) and a substitute for the Choir of the Gran Teatre del Liceu in “Lohengrin” by Richard Wagner (Barcelona, 1993) and “La Damnation de Faust” by Héctor Berlioz (Barcelona 1998).

Author of scenographies for the theatre including the designs for the production of the ballet “La fille mal gardée” at Wroclaw Opera House (Poland, 1991); scenography for the work “Amores difíciles”, a joint theatre production of the Spanish Ministry of Culture and the Festival of Iberoamerican Theatre (Colombia, 1997) and “Romy and July, barbacoa pasional” design of the scenography for the dance assembly by Metros Dance Company and Gran Teatre del Liceu the Festival de Teatre Grec in Barcelona and the Teatre Poliorama, National Dance Award 1998; design of the scenography for the show “August, el poder de la màscara” for the Tarraco Viva festival (Tarragona,2014).

In the area of museographic projects related to archaeological heritage and fine arts his participation must be highlighted as a member of the team that designed the “Museo de la Cultura del Vino Dinastía Vivanco”, a new museum which displays collections of ethnographic heritage, archaeology and art (Briones, La Rioja, 2004); “Viatge al món de les ombres” and “Herois i déus”, design of two exhibitions on the world of Oriental shadow puppets and the Chinese tradition of using different types of puppets in representations for different cities in Spain, Fundació “la Caixa” (2004-2006); design of the “L’Imperi oblidat” temporary exhibition by drawing from different collections of the Persian Empire from the British Museum, Musée du Louvre and the Iranian National Museum at CaixaForum (Barcelona, 2006); design of the “Per bruixa i metzinera, la cacera de bruixes a Catalunya” exhibition at Catalonia History Museum (Barcelona, 2007); design of the “Gargallo en su museo” travelling exhibition for the Fundació “la Caixa” in different cities of Spain (2007-2009); “Sibil·la: cant, mite i tradició” design of the exhibition on the sacramental Auto de canto Sibila for the Fundació “Sa Nostra” (Palma de Mallorca, 2008); design of the “Princeses de terres llunyanes” exhibition at the Catalonia History Museum (Barcelona, 2009) and the Hungarian National Museum (Budapest 2010); “Romanorum vita, una altra història de Roma” design of the travelling exhibition and artistic management of the audio-visuals, an exhibition on daily life in the Roman Empire; “Els ballets russos de Diaghilev, quan l’art balla amb la música”, design of the exhibition and artistic management of the audio-visual, an exhibition on the figure of Sergei Diaghilev and the Russian ballets, a collection from the Victoria & Albert Museum in London, Caixaforum Barcelona and Madrid, Fundació “la Caixa” (2011-2012); “Pompeya, catástrofe bajo el Vesubio” at the Canal Isabel II Gestión, presented with Mediapro (2013); “Històries de Tocador” that the Catalonia Archaeology Museum, “Revista auriga” prize for the best exhibition of the ancient world 2013; designer of the “Georges Méliès. La màgia del cinema” exhibition for the Caixaforum of Barcelona, Madrid, Tarragona, Palma, Girona, Lerida and Zaragoza (2013-2017). Renovació de les sales d’art modern of the Catalonia National Art Museum (2014), design of the “Animals i Faraons. El món animal en l’antic Egipte” exhibition at the Caixaforum in Madrid and Barcelona (2015).

In the field of museographic projects related to history and anthropology, special mention must be made of “Gernikako Bakearen Museoa”, Museu de la Pau de Gernika (Gernika-Lumo, 2003); design of the “Càtars i trobadors, Occitania i Catalunya: renaixença i futur” exhibition at the Catalonia History Museum (Barcelona, 2003); Museu Memorial de l’Exili, design of the permanent exhibition (La Jonquera, 2007); design and production of the “Spoliés! “L’”aryanisation” économique en France, 1940-1944” exhibition, an assembly in the former Grenoble Palace of Justice on the stripping and extermination of the Jewish people during the Second World War, a production of the “Musée de la Résistence et la Déportation de l’Isère-Maison des Droits de l’Homme” (Grenoble, 2010); design of the “Un air d’Italie” exhibition at the Musée Dauphinois on the history of Italian emigration in the Isère region (Grenoble, France, 2011-12). Design of part of the permanent exhibition of the Museu de l’Urgell on the killing of the Jews in 1348 (Tàrrega, 2012) and design of the executive project to refurbish the former Sort prison, a space related to the Memorial Democràtic (Sort, 2012); design of the “300 onzes de setembre” exhibition at the Catalonia History Museum (2014)

In the area of corporate and institutional spaces, special mention to the art management and performance of the new audio-visual for the Codorníu Visitors Centre in Sant Sadurní d’Anoia “Legado Codorníu” (2018-2014); design of the corporate space for the company “Salgot” and the museum presentation of a new concept of eco sustainable farming in Aiguafreda (2011); design of the “Cent anys d’Institut del Teatre” exhibition for the Institut del Teatre, Barcelona Provincial Council (2014); the design of the new “Mediapro 20 anys” offices and exhibition space at the corporate headquarters of Mediapro, Barcelona (2014); design for Mediapro of the “Museo del Recreativo de Huelva”, in the Nuevo Colombino Stadium in Huelva (2014).

Production and artistic management of audio-visuals particularly including the production of “Déu ho vol!”, in the assembly of the “Càtars i trobadors” exhibition at the Catalonia History Museum (Barcelona, 2003); “de la serenor a la tempesta” management and production of the audio-visual at a Museu de la Mar in Sóller, Majorca (2004); “la cacera de bruixes a Europa”, an audio-visual of the “Per bruixa i metzinera, la cacera de bruixes a Catalunya” exhibition at the Catalonia History Museum (Barcelona, 2007); “Grífols” production of the audio-visual on the history of the company (Barcelona, 2008); “Museu Agbar de les Aigües” production of the audio-visual on the history of the Companyia d’Aigües de Barcelona at the Museu Agbar (Cornellà, 2008); “Acueducto romano de Albarracín” Management of the audio-visual at the aqueduct interpretation centre, Gea de Albarracín (2010); “Romanorum vita, una altra història de Roma” management of the filming and art management of the audio-visuals for the exhibition on the Roman Empire (Barcelona, 2011); management of the filming and production of the audio-visual “Ecogranja Salgot”, Aiguafreda (2011); “AIDS vaccine conference 2013”, an online video on the international conference on the search for a vaccine for AIDS for IrsiCaixa, Barcelona (2013); “Aquell onze de setembre”, management and production of the audio-visual for the Catalonia History Museum, Barcelona (2014); “Bruixat per la llengua”, management of the audio-visual on the figure of Antoni M. Alcover, the dictionary of the language and the Majorcan rondalles, Institució Pública Antoni M. Alcover, Manacor (2014).

He is currently producing the documentary on the refurbishment of the modern art halls at the Catalonia National Art Museum, is directing the museum production of the monumental complex of the Cartoixa d’Escaladei in the Priorat region, and along with 2BMFG architects, he won the competition and is preparing the museological and museographic project for the Sant Salvador Pavilion of the modernist complex of the Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau in Barcelona.

He has participated in cultural projects in Italy and has been invited to take part in different talks and papers on museography in the Spanish state. A guest teacher on the Master’s degree in museology and cultural heritage management of Barcelona University and on training courses for professionals in Barcelona Provincial Council. Invited to the international scenography symposium in Prague 2014 and to design the spaces for Catalonia for the PQ Prague Quadrennial 2015. A guest teacher at the Institut del Teatre (2015), he has also written articles for different museum media. The lead speaker at the multisector fair in Cambrils (2014).

 

Useful links

http://issuu.com/icom-ce_librovirtual/docs/icom_ce_digital_07

http://www.youtube.com/watch?v=e7lokuUNdX0

http://www.youtube.com/watch?v=zudNl-ekpic

http://www.youtube.com/watch?v=lX3Z_dhdxGA

http://www.youtube.com/watch?v=3Ag4-s7KjO0

JAUME ROURE

Solsona, 1959

Arquitecte Tècnic per la Universitat Politècnica de Barcelona.

Dissenyador gràfic:

Ha treballat a l’estudi de disseny gràfic de Claret Serrahima des de l’any 1987 i durant quinze anys. Actualment té estudi propi.

Imatge gràfica de totes les peces de Tinta Invisible edicions.

Clients que col·laboro habitualment: Sala Parés, Galeria Trama, Arts Santa Mònica, Fundació Guinovart, Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i diferents clients particulars.

Professor de l’Escola Superior de Disseny Elisava durant deu anys, de les assignatures de Projectes i Tècniques gràfiques.

JORDI ESPUNY

Enginyer tècnic industrial per la UPC (1985-1990). Estudis de pintura i dibuix a l'Escola Massana de Barcelona (1993-1995). Màster en multimèdia a la Universitat de Belles Arts de la UB (1996-97). Bachelor of Arts in Design per la Winchester School of Arts, Southampton University (2011-12).

Entre els anys 1991 i 93 treballo com a enginyer a l'oficina tècnica de Lluís Duart i l'empresa CIAT (Compañía de Ingeniería y Asistencia Tècnica), on cal destacar la participació en la gestió i disseny de les instal·lacions del Hotel Citadines de Barcelona, obra dels arquitectes Esteve Bonell & Josep Maria Gil. Entre els anys 1994 i 1999 realitzo tasques en diverses empreses com a programador en projectes multimèdia interactius. En el 2001-02 imparteixo classes de programació de jocs interactius a l'escola superior de disseny EINA. De l'any 2003 fins a l'actualitat imparteixo classes de desenvolupament web en el Grau en Disseny de l'Escola Superior de Disseny Elisava, on també col·labora en el postgrau "Disseny de serveis i aplicacions per a la Xarxa".

Com a treballador autònom realitzo tasques de desenvolupament per al web des de l'any 2000, destacant projectes per a la Fundacio.cat, Fundació Catalunya-La Pedrera, La Caixa, Museus de Sitges, la Universitat de VIC (UVIC) o l'Institut Català d'Antropologia.

L'any 2009 participo en el TEDxBarcelona presentant el projecte Visió Mèdica Virtual, consistent en un entorn virtual per a l'ensenyament de l'anatomia humana.

JORDI FONDEVILA

Llicenciat en les especialitats de Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de l’Institut del Teatre de Barcelona.

Inicia la seva carrera professional al 1989. Des d’aleshores ha treballat amb vàries companyies i empreses en diversos segments del sector de les Arts Escèniques com a actor, tècnic, maquinista, escenògraf, il·luminador, productor, regidor, ajudant de direcció, dramaturg, director d’escena, etc.

Ha estat membre fundador de vàries companyies, de les que destaca Atolladero (2000-2008), en les que ha escrit i dirigit set espectacles propis. Per altra banda, ha realitzat al voltant de vint-i-cinc encàrrecs de direcció, adaptació, escriptura, reposició i/o dramatúrgia per part de vàries companyies independents d’arts escèniques i d’institucions públiques.

Tot i que anteriorment havia realitzat alguna tasca esporàdica de gestió cultural i artística, és a partir del 2004 quan inicia una activitat més regular i ja de forma més contundent en aquest segment incidint sobretot en els aspectes de creativitat i innovació escèniques. Les tasques més rellevants en aquest sentit i dins d’aquesta darrera etapa es basen en la creació de continguts per a espais culturals, comissariats, assessoraments i direccions artístiques en cicles de programació i festivals d’arts escèniques, cursos formatius sobre creació escènica, ponències sobre gestió de creativitat i projectes culturals, així com varies consultories com a membre de jurats en diversos premis d’arts escèniques i membre en comissions d’experts per a la valoració de projectes culturals en concursos públics.

Entre els seus càrrecs més destacats com a gestor cultural es troben la redacció del document base per a elaborar el Pla estratègic d’acció integral pel desenvolupament del sector d’Art Escènic Multidisciplinari No Convencional de Catalunya per encàrrec de la Generalitat de Catalunya (EADC) i la direcció artística del Festival NEO (Noves Escenes Obertes).

Des de 2013, també s’ha incorporat com a docent a l’Institut del Teatre de Barcelona impartint vàries assignatures a les quatre especialitats de l’ESAD-Institut del Teatre.

+info: http://www.linkedin.com/in/jordifondevila

MARC CHORNET

Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra i en Direccio i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. També ha cursat la fase lectiva Doctorat en Arts Escèniques per la UAB.

En l'àmbit de la direcció escènica destaquen alguns muntatges seus com “No obstant això...” (producció del Teatre Nacional de Catalunya, 2015, dramatúrgia pròpia basada en textos de Josep Maria Muñoz Pujol) o “Hamlet” de Shakespeare (producció de la Sala Atrium de Barcelona,

2014). Ha estrenat textos de diferents dramaturgs catalans com “La Partida o Coctel de Gambes” d'Albert Mestres (La Seca – Espai Brossa, 2013), “Flors Carnívores” d'Anna Maria Ricard (Cicle Atrium Lab, Teatre Tantarantana i Círcol Maldà de Barcelona) o “MontSSerrat” de Beth Escude (Sala Atrium i Teatre Bartrina de Reus).

Ha produït, ideat i dirigit nombrosos actes institucionals com La Nit de Santa Llúcia 2013, La Festa de les Lletres Catalanes per a Òmnium Cultural que, a la vegada, estrenava el nou Teatre Tarragona (desembre 2012), “El Somni d'August” de la Fundació Privada Mútua Catalana (març 2014), o “La Constitució del Comitè d'Honor dels Jocs Mediterranis 2017” amb la presidència de S.M. El Rey (març 2015).

En el terreny de la gestió i producció d'arts escèniques, ha estat director artístic/programador del Teatre Magatzem de Tarragona (temporades 2005 i 2006). És responsable de Marlia Produccions s.l. des de l'any 2011.

Ha estat ajudant de direcció de Xicu Masó, Magda Puyo o Albert Mestres. Ajudant d’escenografia de Ramon Simó. Va escriure els textos del catàleg de la participació espanyola a la Quadriennal d’Escenografia de Praga 2011. En l'àmbit de la docència, s'ha especialitzat en el treball actoral amb cantants.

MONTSE AMENÓS i GARCÍA

(Barcelona, 1954) is a scenographer and costume designer.

A graduate in Stage Arts at the Institut del Teatre in Barcelona.

She started work in 1975 and formed a team with Isidre Prunés until 1995.

Her work has been mainly developed in the theatre, but she has also forged a career in the cinema as an art manageress and costume designer, and in designing exhibitions and museography and also in the field of advertising.

She is a teacher at the Institut del Teatre in Barcelona and has also given courses in different design schools devoted both to space and character.

She has given talks on summer courses at the Menéndez y Pelayo and Complutense universities. She has taken part in the Scenographic Space courses organised by the Catalonia School of Architects.

She has worked with most directors and directresses in the country and continuously with stable theatre companies on which she has left her print, and has been the author of some scenographies that already formed part of the history of Catalan theatre.

Her work has been recognised with numerous awards, and especially the National Award of the Government of Catalonia for theatre and also cinema, the Max, Goya and Butaca awards, the ADE award for stage managers in Spain, the prize of the Feten Festival and this year the critics award in Barcelona in recognition of her career.

www.montseamenos.cat

MONTSERRAT PRAT

Formació

- Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona - Curs de gestió de companyies i programes de dansa organitzat per el INAEM-Ministerio de Cultura (1994) - Curs del Màster de Gestió Cultural Universidad Complutense de Madrid (1995-96) - Estudis de dansa Clàssica, Contemporània i Jazz.

Experiència professional

- Octubre del 2008 fins el 2013: Creació i Direcció de l’empresa ETERI Producció i Gestió
- Producció Dansa: Ramon Oller, Àngels Margarit, Mal Pelo, Marta Carrasco, Lipi Hernández, Andrés Corchero, Mercè Boronat, Moreno Bernardi.
- Producció Teatre: Producció Homenatge a Carmen Amaya. Teatre Nacional de Catalunya. Productora del Teatre Lliure de Barcelona, Productora Festival Grec de Barcelona, Producció amb els Directors Teatrals: Mario Gas, Xicu Masó, Pep Tosar, Ariel Garcia Valdés, Lluís Homar, Xavier Albertí, Joan Ollé, Carlota Subirós, Yvette Vigatá, John Strasberg, Manel Dueso, Calixto Bieito, Ester Formosa, Víctor Batallé, Ernesto Collado, Simón Suarez, Esteve Polls, Rafael Spregelburd, Roberto Romei, Nuria Legarda, Juan Navarro.

 

Activitat docent:

* Actualment és professora de Producció i gestió a l’Institut del Teatre de Barcelona. Especialitats de direcció, dramatúrgia, interpretació, escenografia.
* Professora de Producció i gestió a ESART Campus Internacional de les Arts Escèniques.
* Direcció i coordinació pedagògica del Curs de producció i gestió per creadors AADPC. Setembre a desembre 2013, 2014.

- Des de l’Octubre del 2000 fins el 2002 professora de Producció i Gestió Teatral a l’ Escola de Tècnics e Interpretació de L’Institut de Teatre de Terrassa.
- Del 2001 al 2008 professora de Producció i Gestió Teatral al Departament de Interpretació, Direcció i Escenografia de L’Institut del Teatre de Barcelona.
- Del 2003 al 2008 professora de Producció i Gestió a l’Escola Superior de Dansa de L’Institut del Teatre de Barcelona.
- 2004 Incorporació al Conservatori Superior de Dansa de L’Institut del Teatre de Barcelona en el càrrec de Secretària Acadèmica.
- Del 2006 al 2008, Responsable de Gestió Acadèmica de l’Institut del Teatre de Barcelona.

 

Cursos de Gestió i Producció:

- Centro Coreográfico Galego
- Asociación de Danza de Asturias
- APdP de Catalunya
- Curs de Producció en Arts escèniques amb l’Associació d’actors i directors Professionals de Catalunya. (AADPC)
- Curs producció i gestió de projectes escènics a l’ Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya
- Curs producció i gestió de projectes escènics a l’Associació de Professionals de la Dansa de la Comunitat Valenciana
- Curs de Producció a l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya
- Curs Com demanar una subvenció a l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya
- Curs de Gestió i Producció al Conservatori superior de dansa d’Alacant

XAVIER COLOMER

Barcelona, 1966

Titulat en disseny gràfic per L’Escola superior de disseny i enginyeria Elisava (1994) i Bachelor of arts in design Top Up per la Southampton University (2010).

Més de 30 anys dedicat al disseny gràfic. Especialitzat en productes interactius i aplicacions per a la xarxa.

Inicia la seva carrera professional el 1985 a Grumbe s.a., una empresa de packaging on s’especialitza en processos fotogràfics i en la impressió amb serigrafia. Esdevé tècnic en el comandament d’estacions CAD aplicades a la producció industrial de packaging i aprofundeix en el terreny del disseny gràfic d’embalatges.

El 1991 entra a treballar a l’Estudi Joaquim Trias de disseny gràfic on aprofundeix en el terreny del disseny corporatiu i editorial.

El 1993 s’especialitza en la realització de productes multimèdia, animació, edició de vídeo i programació d’interactius. Després de diverses col·laboracions amb diferents companyies, entra a formar part de la companyia Mubimedia de la qual esdevindrà coordinador de l’àrea de projectes multimèdia. És en aquesta etapa quan s’introdueix en el disseny d’aplicacions per la xarxa, pàgines web i disseny d’interfícies.

El 2004 funda la companyia dbloop com a responsable de l’àrea gràfica i d’usabilitat en projectes web i interactius.

La seva activitat professional ha estat compaginada amb l’activitat docent on ha col·laborat durant 18 anys amb l’Escola superior de disseny Elisava com a professor d'eines de representació i interacció digital i col·laborador en el Màster d’eines multimèdia i disseny d'interfícies. També ha col·laborat amb l’Institut Català de Tecnologia en el Màster en gestió de la informació mediambiental i amb la Facultat de Ciències de la informació en el Màster en periodisme digital.

Com a reconeixements cal destacar la participació en l’edició de 1994 del Festival de música avançada i art multimèdia Sónar com a artista convidat. Premi LAUS 1999 en l’especialitat CD-Rom amb l’obra "Psicomanualdigital" (Mubimedia / Zush) i la Menció especial en el Festival Audiovisual Internacional de Museus i Patrimoni 2004 - Taiwan amb l’audiovisual “El secret Lalique” (Mubimedia) del qual va fer la direcció d’art, direcció musical, infografia i realització.